Friday, September 19, 2008

:: Satu rasa ::

aku rasa
hidup manusia jadi sangat tak best
bila kena jadi seseorang dalam komuniti

kau perlu jadi bangku ukuran
benchmark contoh
satu qudwah
perlu berdiri pada satu exemplary level

kau perlu doktrinkan manusia sekeliling
dengan segala ilmu yang kau miliki
dan menginstitusikan mereka dengan ideologi dan idealisme kau
supaya mereka tak jadi macam apa yang kau tahu tak patut jadi
dan saat sama juga kau tahu yang kau dah jadi macam apa yang kau tahu tak patut jadi

saat kau kena jadi seseorang itu yang kau perlu buat
aku tak tahu kau macam mana
tapi aku memang tak suka begitu

tapi aku dan kau memang tahu
yang bila ia patut jadi begitu
maka ia akan jadi begitu

dan kau dan aku tahu
kalau aku dan kau perlu jadi begitu
maknanya aku dan kau memang dicipta untuk jadi begitu
tapi aku memang tak suka begitu

No comments: