Thursday, June 5, 2008

Pelancaran album terbaru Ustaz Akhil Hayy.


Tadi Khaza diajak oleh seorang sahabat,Husni, untuk teman dia esok (5 Jun) bagi membantu Inteam Record Sdn Bhd dalam penyediaan dan persiapan untuk majlis perlancaran dan press conference album terbaru Ustaz Akhil Hayy, Nasyid Lagenda 2. Tempat pelancaran ialah di Saloma Bistro, KL.

Pagi tu Khaza baru balik dari Seremban sebenarnya,tapi untuk memenuhi kepentingan sahabat yang dikasihi, Khaza pecut kereta atas Highway selaju boleh supaya sempat teman dia (rasanye mesti da kene tangkap speed trap.huhu..).


Kami bertolak dari Gombak lewat sikit dari waktu yang dirancang dan sampai di KL dalam pukul 11 lebih.Husni yang drive sebab kereta dia. Pertama kali dalam sejarah hidup Khaza jejak kan kaki di Saloma Bistro. Smart jgk la tempat ni.


Sampai sana, kami tengok Abg Shah Inteam , Abg Khairi, dan Managing Director Inteam Record tengah duduk berborak di meja pendaftaran. Kekok je rasanya bergaul dengan usahawan-usahawan muda berjaya tu. Terasa diri ini kerdil.


Press conference akan bermula pukul 2.30ptg,so kami pun dok sibuk la membantu apa yang patut. Lepas makan tengah hari beramai-ramai, kami bersama-sama menunaikan kewajipan sbg Hamba Allah secara kongrigasi. Boleh tahan jugak cantiknya kawasan2 sekitar Saloma Bistro ni.


2.30,Khaza dah tungu siap2 kat depan untuk sambut Ustaz. Wartawan pun dah penuh dalam hall. Sempat jugak lah Khaza tengok gelagat2 wartawan2 tu. Berbeza betul ‘planet’ kewartawanan mereka. Tapi tak tau kenapa, wartawan2 ni sangat berminat dengan aktiviti Ustaz Akhil. Kalau tengok kehadiran mereka hari tu pun blh tahan ramainya, sampaikan Khaza n Husni pun terpaksa berdiri je waktu pelancaran.


Gelagat2 sahabat2 artis yang hadir pun pelbagai. Tapi kami sakit mata tengok penampilan kumpulan NICE. Husni yang perasan dan komplen kat Khaza. Kita faham la diorang tu remaja dan muda belia, tapi diorang kene sedar la jgk yang diorang tu ikon masyarakat dan pendakwah nasyid (..kononnya). Penampilan beberapa (bukan semua ye..) ahli NICE agak secular dan tak sesuai langsung dengan majlis. Kalau nak dibandingkan dengan pakaian wartawan yang datang memang la diorang rasa ok,tapi kenapa tak belajar dari abang2 dalam Inteam? Persoalan mula timbul. Apa sebenarnya niat mereka dalam arena nasyid? Lu P K la sendiri! huhu..

Ustaz datang lewat sikit hari tu. Mungkin sebab jalan jem, jalan KL ni paham2 je la kan. Majlis dah pun dimulakan oleh Abg Pian Saujana sebab ada wartawan yang dah merungut2. Tah apa yang Abg Pian ‘goreng’ dalam hall tu Khaza pun tak tau.
Sebenarnya Khaza dan Husni bajet Ustaz Akhil akan datang dgn orang ‘istimewa’ hari tu, tapi sangkaan kami meleset. Dgn penampilan serba putih, Ustaz sampai dan majlis diteruskan. Ustaz Akhil memang best.


Makanan yang disediakan hari tu pun sedap giler. Sempat jugak la kami bergambar kenang-kenangan dengan Ustaz lepas majlis habis. Tapi apa yang kami sedih, kami tak dapat cenderahati dan CD percuma sebab semua habis didistributekan. Hua~..Tapi tak kisah la, yang penting pengalaman tu.

Balik je dari majlis tu, kami sempat singgah di kedai Cendol Hj Wahab. Tempat ni antara tempat kegemaran Khaza n Husni. Cendol Hj Wahab ni sedap dan agak terkenal jugak kat sini.



Yang baik kita ambik, yang buruk kita murnikan atau buang jauh2. Jumpa lagi dan Salam ukhuwwah.

No comments: