Friday, January 2, 2009

Sem 2 sesi 08/09 dah membunyikan semboyannya.

Ape yg aku peratikan untuk minggu pertama suasana kampus semester ni, makin ramai student memakai purdah. Sejuk mata aku memandang wanita2 spt ni. Harap2 ia akan menjadi amalan dan budaya masyarakat Melayu Islam kita.

Tapi aku yakin, pasti akan ada suara sumbang yg membenci Islam bersuara keras mengutuk dan melarang pemakaian spt ini.Mari kita tengok siapa yg akan bersuara jahil menjerit2 terlolong lalang menghalang kebaikan berlaku.

Semoga sifat malu perempuan2 di kampus ini kembali mendinding diri2 mereka. Dan aku harap ia mempengaruhi masyarakat luar kampus kelak.

Indahnya suasana bila budi bahasa Islam menjadi suasana kehidupan aku.Tenang jiwa.
Kita jarang mengamalkan Islam yg sepatutnya..Malas ckp banyak, korang semua ada akal untuk berfikir, ha, lu fikir lah sendiri...

No comments: